Dlaczego Instagram udostępnia zdjęcia innym stronom bez mojej zgody?


            Instagram znów mi podpadł! Tym razem przez udostępnianie moich zdjęć zewnętrznym stronom, które mogą  je pokazywać każdemu w necie i przez to pozwać by były dalej udostępniane bez mojej zgody! 

Nawet ściągając zdjęcia z tych serwisów na kompa, brak jest w ich nazwie mojego oryginalnego zapisu pliku a jedynie ciąg cyfr, co skutecznie uniemożliwia mi identyfikację moich zdjęć w necie!




                  Zastanawia mnie dlaczego niektóre strony udostępniają zdjęcia z Instagrama i pozwalają na ich zapisywanie skoro z poziomu samego Instgrama nie można nic skopiować na telefon bez uprzedniego np. udostępnienia danego zdjęcia w swojej relacji?



             Są to strony w rodzaju wyszukiwarek instagramowych jak Pictagram i inne, które zawierają wszystkie posty użytkowników Insta i pozwalają na kopiowanie zdjęć i opisów postów wraz z hasztagami (dodam ze bez zgody użytkowników Insta!) 
 
            Zakładając konto na Insta nie godziłam się na to żeby po całym necie hulały moje zdjęcia tam zamieszczone, więc dlaczego takie wyszukiwarki mogą nimi dowolnie dysponować skoro nawet sam Instagram wycofał swego czasu kontrowersyjny zapis o dowolnym wykorzystywaniu zdjęć (po protestach użytkowników- było to ok.2-3 lata temu)!?

           Próbowałam wysłać maila (o treści jak poniżej) do jednej ze stron  czyli "Pic to See" ale nie mogłam bo chyba przeglądarka dobrze nie działała. Pomimo tego że w polu wyszukiwanie na owej stronie  nie "odnotowano" mojego konta, to bez trudu da się je zobaczyć w wyszukiwaniu na stronie głównej! Screen poniżej.




 



Treść mojego maila:

"Delete all my content which you use without my permission! Instagram doesn't also give you right to share my content because I don't allow Instagram to share my pics to third part pages! My photos have copyrights and I don't allow anybody to use it as they like !

Why do you claim that you don't have my username in your base when I try to remove content? That's not true !"

 Ponowna próba:

"Why do you share my copyrighted photos freely to other internet users without any my permission ? What I posted on Insta is my case and I don't allow anybody to share my photos stolen from Instagram. (They even don't have oryginal signature just large numbers). Instagram don't allow to copy any photos their users (I couldn't copy any pics to my smartphone or computer) so why do you do that without users knowledge? I don't want to give a opportunity to people to use my photos like they want to do because they are my properity! My pisc arten't open license (CC) (they are- copyright by Besu) that anybody could copy them and use them for puting on another websites or doing memes! If you don't delete all my pisc from your site I'll go to the lawyer and I ll do anything to end this proceder."



🙊🙊🙊🙊

Maila nie wysłałam ale po przejrzeniu informacji na stronie odnalazłam "wyjaśnienie", w którym tłumaczy się w jaki sposób owa strona pozyskuje zdjęcia od Insta:


"1. How are you able to display Instagram photos and videos?"

"We are able to display them on the web because Instagram has made their API available to the public. This means that Instagram allows third-party websites like us who offer Instagram users various services to access Instagram's basic (and public) data.The data includes information like photos, comments, and likes, to name a few.We can only display public information that you, as an Instagram user, have agreed to make public.We do not store the data in our system, modify or permanently remove it.(One way to understand API is by comparing it to a set of building blocks. When it is open to the public, it becomes accessible by the world, allowing other programmers to build upon it. What they build can offer users more options or an enhanced experience.)"



Czyli - jak chcesz by inne strony nie udostępniały twoich zdjęć i relacji (są takie które też udostępniają relacje bez żadnych wymogów dotyczących logowania jak to jest wymagane w przypadku Insta na kompie!)- zmień konto na prywatne! 

 

WTF? Czy nie mam prawa do publikowania dla szerszej publiczności tego co chcę bez okradania mnie z mojej własności intelektualnej?




Przykłady stron udostępniających z Insta moje zdjęcia bez mojej zgody (dotyczy obu kont)!









              Do Instagrama też napisałam w tej sprawie, choć głupkowata strona pomocy- część po angielsku a część po polsku, skutecznie uniemożliwiała mi dopasowanie zapytania do kategorii.




Treść mail do Instagrama


 „Wobec jakich działań związanych z przetwarzaniem danych chcesz wyrazić sprzeciw ?”


Dlaczego zewnętrzne strony mogą udostępniać mój cały profil łącznie z opisami i zdjęciami skoro nie są np. reklamodawcami związanymi z Facebookiem a jedynie stronami bazującymi na wyszukiwaniu treści z Insta? Jak to się ma do udostępniania przez Instagram danych, o których mowa na stronie pomocy? Dlaczego takie strony jak pictosee.com, pictame.com czy podobne mogą udostępniać moje zdjęcia z jakimiś numerkami zamiast prawidłowych nazw podpisanych przez mnie zdjęć? Dlaczego zewnętrzne podmioty mogą ściągać moje zdjęcia a ja nie mogę np. skopiować żadnego zdjęcia bezpośrednio z Insta z innego profilu, który mi się podoba? Użytkownicy mogą co najwyżej repostować zdjęcia a nie ściągać je np. na kompa a firmy zewnętrzne bez zgody użytkownika mogą ? Dlaczego jedyną opcja "obrony" przed szastaniem moimi zdjęciami ma być ustawienie profilu prywatnego?

 „W jaki sposób wpływa na Ciebie takie przetwarzanie? „

Tu jest ograniczane moje prawo autorskie do zdjęć, które potem bez mojej zgody mogą być wykorzystywane przez kogokolwiek w necie, kto nawet nie wie że je udostępniłam na swoim profilu w tylko jednej aplikacji. Instagram nie pozwala mi kopiować cudzych zdjęć ale moje udostępnia przez firmy trzecie do bezprawnego nimi rozporządzania! Dlaczego ściągając takie zdjęcie nie widnieje w jego opisie moja nazwa tego zdjęcia tylko jakieś głupie cyferki uniemożliwiając mi nawet jego próżniejsze zidentyfikowanie w necie i sprawdzenie czy ktoś nie użył go bez mojej zgody. Moje zdjęcia to nie CC tylko copyright by , dlatego nie zgadzam się na ich wykorzystywanie przez nieznane mi strony trzecie, które nie mają nic wspólnego z Instagramem, Pamiętam że Instagram wycofał zapis o swobodnym wykorzystywaniu zdjęć użytkowników po ich protestach kilka lat temu! A teraz próbuje to obejść?

 „Podaj wszelkie dodatkowe informacje, które mogą nam pomóc w sprawdzeniu Twojego sprzeciwu.”

Proszę o sprawdzenie jakie strony wykorzystują moje zdjęcia wystarczy wpisać w wyszukiwarkę mój login z Insta (@besudolls) by wyskoczyła cała masa stron "ściągających" mój profil!
są to np. savesocial.net, pictame.com , pictosee.com, picdeer.com, piknow.net i wiele innych!


Cholernego maila nawet nie dało się wysłać za pierwszym razem bo strona nie reagowała w żaden sposób!


                  Mail wysłałam 12.12.2019 i do tej pory brak odpowiedzi na pytania. Przysłali tylko lakoniczną odpowiedź że analizują zapytania i podziękowali za kontakt!





            Może nie wkurzałoby mnie to tak bardzo gdybym mogła w opcjach na Insta wybrać czy chcę udostępniać moje zdjęcia, filmy, relacje itp. zewnętrznym podmiotom czy nie! Nie przeczę że nieraz takie strony się przydają np. gdy chcę skopiować treść mojego postu z Insta na bloga przy postach z cyklu "opinie o produktach" bo w pewnym momencie z samego Insta na kompie nie mogłam tego zrobić.

      
            Przydatne są też statystyki owych stron bo pokazują "zaangażowanie" innych w nasz profil, ale sam fakt, że bez naszej zgody mogą to czynić jest dla mnie niedopuszczalny! Zakładając konto na Insta (już po aferze z "udostępnianiem wszystkiego wszystkim" jak wspominałam wyżej) nie spodziewałam się że moje zdjęcia i i opisy do nich mogą swobodnie hulać po necie! Po cholerę więc się logować na Insta, skoro wchodząc na taka stronę możemy przeglądać relacje i zdjęcia innych bez potrzeby posiadania aplikacji na telefon? Jeżeli nie publikujesz na Instagramie i nie masz potrzeby oglądania zdjęć na prywatnych kontach to po co ci ta aplikacja? Wszystko znajdziesz na stronach 3cich ! Czy tylko ja uważam że Instagram sam pod sobą dołek kopie takim "zachowaniem"?


😡😡😡😡😡

Na koniec pewna popularna kwestia- Zasięgi na Instagramie.



             Jeżeli ktoś mi powie że Instagram nie zaniża widoczności postów na koncie firmowym oto dowód! W 2017 kiedy jeszcze nie miałam konta firmowego tylko osobiste i korzystałam tak jak teraz ok. 1-2 godz dziennie (lub rzadziej) z apki, dodałam posta  z serii "ootd" i od razu ruszyła fala" lajków (dodam że po raz 1szy  dostałam "aż" tyle serduszek 😂). W 2019 r o podobnej godzinie jak poprzednio, dodałam kolejny raz "to samo zdjęcie"  i zasięg był o wiele niższy, choć hasztagi podobne a nawet więcej ich było.   Przez lata algorytm Insta cały czas się zmieniał  (na niekorzyść chyba!?) i oto w 2019 to samo zdjęcie (no inny filtr ale treść ta sama) ma 8x mniej polubień. Ostatecznie na dzień dzisiejszy jest ich ok.15.
                  

            Nie chodzi tu bynajmniej o sam filtr ale widoczność zdjęcia dla innych, która po 1 godź. intensywnego "lajkowania" u innych, wynosiła jakieś 12 wyświetleń mojego posta (czyli tylu osobom się ono objawiło!). Oczywiście widzę stale zmieniający się sinusoidalnie zasięg gdy siedzę dłużej na Insta, ale widzę też że odkąd przełączyłam profil na konto firmowe polubienia spadają o jakieś 3x. Dobitnie pokazuje to "siatka" zdjęć po włączeniu owej funkcji!
                 

            Na kilka dni powróciłam z konta firmowego na osobiste i znów było lepiej ale chciałam mieć dostęp do statystyk, by wiedzieć kiedy wrzucać zdjęcia by mieć "najlepszą oglądalność" i znów przeszłam na firmowe. Efekty są takie że gdy przeglądam posty innych, których obserwuję co rusz pojawia się mój "najbardziej lajkowany" post z napisem PROMUJ! Przypadek czy jawne wymuszenie- wypromuj post, zapłać kasę to będziemy cię lepiej uwidaczniać dla innych? Kto wie? Może chodzi o hasztagi (żaden nie jest chyba na liście zakazanych)- w końcu w 2017 wpisałam trochę inne niż w 2019?


            Niestety nie dowiem się bo niby jak? Na Insta nie ma opcji sprawdzania z którego konkretnie hasztagu były wyświetlenia, dlatego pisanie ich to wciąż jest ruletka!




         
             Ciekawe jest jeszcze to że  niekiedy ledwo załadujesz posta a już sekundę po nim pojawiają się serduszka choć w statystykach pisze, że twój post do nikogo nie dotarł bo zasięg wynosi 0! Albo jak na zdjęciu- post dotarł do 7 osób a polubiło 13? Skąd te 6 się o nim dowiedziało?



              To chyba sprawka bootów do śledzenia kont, jakie niektórzy użytkownicy sobie ustawiają by zyskać lajki! Tak nawiasem mówiąc "wielcy" szoł biznesu też z nich korzystają! Przykładem niech będzie pewien znany kucharz, mający również brata kucharza, których ojcem był niemniej znany "kucharz" słynący z pewnej zupy za czasów PRL'u. Już kilka razy mnie zaobserwował po "owsiankowych postach"  i szybko tę obserwację cofał! Coś mi się wydaje że boot za niego lajkował i dodawał konta do obserwujących!



😡😡😡😡😡


                 Z tym tematem związany jest także inny- Komu Insta obniża zasięgi i za co!?
              
             Może tym, którzy narzekają na niego w informacjach zwrotnych o problemach przesyłanych do działu pomocy? Inwigilacja prze Insta i Facebook to fakt potwierdzony przez owe social media! Wiedzą niemal wszystko! Kto co pisał  (w tym do działu pomocy i jakie opinie o Insta przesyłał go Google) i kiedy i z jakiego ip!   
  
            "Szkoda" że jeszcze nie nagrywają potajemnie z ukrytej kamery lub mikrofonu wszystkiego co się dzieje gdy użytkownik "siedzi" na social mediach! Ciekawe dlaczego sam Mark Zuckerberg na jednym ze zdjęć pozuje z laptopem, który ma zaklejoną przednią kamerę, co?






Jeżeli ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć dlaczego pomimo mojego oburzenia, udostępnianie przez Insta moich zdjęć innym stronom jest zgodne z prawem to niech pisze w komentarzu!



EDIT: 23.07.2020


            Nadal nie otrzymałam odpowiedzi od Instagrama na mój mail. Niektóre strony udostępniające zdjęcia z Insta zniknęły z netu (chyba nie za sprawą mojego maila, który może jednak ktoś z menagementu Insta czytał?). Niektóre strony chyba się zmodyfikowały bo działają inaczej- udostępniają statystyki i ok.10 postów, inne zaś powstały i nadal "czynią" proceder opisany powyżej.
                 
             Przyznam że najbardziej mnie wkurza że sam Instagram nie pozwala mi oglądać moich zdjęć bez logowania- od razu po przejechaniu myszą w dół strony wyskakuje okienko potrzebne do logowania by przeglądać dalej! Wkurza mnie to bo nie mogę skopiować moich wpisów z Insta żeby wstawić na bloga! (tak, nie mogę wykorzystać mojej własnej twórczości!) i czasem muszę się posiłkować tymi stronami 3cimi by oszczędzić czas na przepisywaniu, ale to i tak nie fair że nie pytając mnie o zgodę dysponują moimi zdjęciami i tekstami! W d...e mają prawo autorskie, bo przecież nie tylko ja mogę skopiować moje własne teksty ale także kilka miliardów innych ludzi, którzy maja do nich dostęp za pośrednictwem tych stron!




Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.