Dobre i złe recenzje produktów spożywczych i kosmetyków min. z Kauflanda.

 
         Kolejna porcja nowości które przetestowałam nadwyrężając budżet mojej i tak biednej kieszeni, ogólnie jest na ➕ Nie podpasował mi tylko sos BBQ z Kauflanda. Pozostałe produkty wypadły znaczenie lepiej pod względem smaku a w przypadku kosmetyków - bardziej składu niż działania. 

 


 
 
 

#goodchoicebyBesu

 
 
➕  Dawtona Sok z buraków  (poj. 200 ml)- dostępność: sklepy spożywcze; cena: ok.1,40-1,80 zł.
 
Skład: Soki odtworzone z zagęszczonych soków i przeciery z: buraków ćwikłowych (87%), jabłek (10%), selera naciowego, cytryn, imbiru, czosnku, sól, przyprawy
Opinia: Mój ulubiony sok , jeżeli chodzi o ten z buraków. Zwykle szerokim łukiem omijam soki z tego warzywa, ponieważ zwykle są za słodkie i nie mogę ich wypić bez odczucia wstrętu. Ten sok z Dawtony smakuje praktycznie jak czysty barszcz, dlatego jego smak bardzo przypadł mi go gustu.


 
Milko Acti Vege jogurt pitny czarna porzeczka, burak z błonnikiem (poj. 330 ml)- dostępność: sklepy spożywcze i hipermarkety np. E. Leclerc; cena: 3,50 zł.
 
 Skład: Mleko, cukier, czarna porzeczka 4,8% (z zagęszczonego soku), burak ćwikłowy 4,8%, błonnik - oligofruktoza, koncentrat z marchwi, aronii i winogron, naturalne aromaty, żywe kultury bakterii jogurtowych 
Opinia: Właściwie to ani mnie ziębi ani grzeje ale skład ma nawet ok i kupiłam go w promocji, wiec pewnie jeszcze się skusze jak cenna znów spadnie bo w tradycyjnej jest dla mnie za drogi.

 
Bakalland mieszanka studencka z migdałami (poj.100 g) - dostępność: sklepy spożywcze i hipermarkety; cena ok.6 zł.
  
Skład: Rodzynki luksusowe, orzechy nerkowca, orzechy laskowe, migdały łuskane (5%), olej słonecznikowy 
Opinia: Kupiłam w promocji ale zwyczajowa cena jest za duża jak na przekąskę na jeden raz (lub bo najwyżej 2). W ogóle orzechy są teraz bardzo drogie więc  nie powinnam się zaczepiać ceny, ale będę kupować ją tylko w promocji. Przemawia do mnie brak dodatku siarki jako konserwantu (a przynajmniej nie ma o tym info na opakowaniu).
 
Octim ocet jabłkowy ekologiczny  (poj. 330 ml) - dostępność: sklepy spożywcze i hipermarkety; cena ok.4-6 zł.

Skład: ocet z jabłek ekologicznych 6% kwasowości
Opinia: Ocet jak ocet- niczym sie nie różni od innych octów jabłkowych jakich używałam ale na 
+ że jest z jabłek ekologicznych. Cena w promocji to ok.4 zł, więc tyle ile trzeba dać za ten "nieekologiczny". Dobry jako dodatek do dressingów do sałatek.
 
 
Balea Peach love żel do golenia - dostępność: ja kupiłam w sklepie typu "Złotóweczka", dostępny za granicą w  Niemczech; cena: u mnie było 3 zł, ale widze na Allegro za ok.8 zł.
 
Skład: Aqua, Palmitic Acid, Triethanolamine, Oleth-20, Isopentane, Sorbitol, Laureth-23, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Cocamide Mipa, Isobutane,  Hydrogenated Polyisobutene,  Hydroxyethylcellulose, Phenoxyethanol, Parfum, Ci 45100, Ci 60730, Sodium Sulfate.
Opinia: Żel do golenia tej firmy był całkiem przyjemny w użyciu i wydajny. Już niewielka ilość z dodatkiem wody, wystarczyła na pokrycie całych nóg. Maszynka po ni przesuwa się gładko. Polecam jak ktoś będzie miał okazje kupić ale w sekrecie powiem że praktycznie identyczny jest żel do golenia który kupicie rodzimym  Lidlu (recenzja... )

 
Sos sezamowy Roleski mini opakowanie (poj. 30 g) - dostępność: hipermarkety np. E. Leclerc i sklepy spożywcze; cena: ok.0,80 gr- 1 zł.

Skład: Olej rzepakowy, woda, cukier, ziarno sezamu (6,5%), sos sojowy ( woda, soja, sól), ocet spirytusowy, żółtko jaja kurzego, sól, regulator kwasowości - kwas jabłkowy, aromaty  (zawierają sezam i gorczycę), ekstrakt drożdżowy, stabilizator guma ksantanowa, barwnik: karoteny.
Opinia: Oprócz paru niepotrzebnych dodatków w składzie, oceniam go na + bo smak ma dobry. Fajnie się komponuje z sałatkami. Dobrym pomysłem jest też możliwość "spróbowania" go dzięki mniejszemu opakowaniu (są też takie 250 ml).
  
 
Riso Muller ryż o smaku Lemon Cheesecake (poj. 175 g) - dostępność: sklepy spożywcze; cena: ok. 1,90 zł-2,50 zł.
 
 
Skład: Mleko pełne, maślanka, woda, cukier, ryż 6,7%, sok cytrynowy z zagęszczonego soku cytrynowego 2,3%, jaja, glukoza, substancje zagęszczająca: guma guar, mączka chleba świętojańskiego, pektyny, skrobia modyfikowana, kwas: kwas cytrynowy, regulator kwasowości: cytryniany sodu, stabilizator: chlorek wapnia, koncentraty z krokosza barwierskiego, dyni i jabłka, sól, aromat. 
Opinia: Może to nie jest żywność niezbędna do życia a tylko pyszny przysmak gdy najdzie nas mały głód, ale wolę deser z ryżem niż czekoladowy batonik, pomimo że każdy z nich zawiera cukier i mleko. Ten smak był lekko cytrynowy- nie powalający ale zjadliwy. Właściwie większość smaków Riso mogę polecić oprócz tych zawierających karminy- nie jadłam więc się  nie wypowiem. Tu też widzę jednak nie do końca fajny skład bo pełen zagęstników, ale w innych smakach "zwyczajowych" ich nie ma aż tyle. Zawartość cukru ujdzie bo ok.14g/100g- znam dużo bardziej przecukrzone produkty. Tak czy siak czasem się skusze na taki deser, wiec polecam jako przekąskę.
 
 
 
 

 #badchoicebyBesu

 

  ➖ K-Classic Sos o smaku Barbecue Kaufland.  (poj. 250 ml)- dostępność: sklepy spożywcze Kaufland; cena: ok. 4 zł.
 
Skład: Woda, cukier, koncentrat pomidorowy (18%),  ocet spirytusowy, cebula, skrobia modyfikowana kukurydziana, sól spożywcza, syrop cukru skarmelizowanego, proszek paprykowy, przyprawy, sól wędzona (sól spożywcza , dym wędzarniczy), pieprz, substancja zagęszczająca- guma ksantanowa, kwasy (kwas cytrynowy, kwas jabłkowy), jagody jałowca, pietruszka, maltodekstryna.
Opinia: Niestety to najgorszy smak wśród sosów jaki przyszło mi próbować 😓 choć skład zapowiadał się całkiem nieźle. Tego kwaśnego i dziwnie smakującego produktu nie da się jeść! Ja na pewno go nie kupię ani nawet za darmo nie chcę! Po zmęczeniu ok. połowy, resztę wyrzuciłam niestety (choć rzadko mi się zdarza wyrzucanie jedzenia w ogóle) .



➖/ 

Caterine Intim wipes, chusteczki do higieny intymnej (10 szt) - dostępność: sklepy Kaufland ; cena: ok. 1 zł.
 
Skład: Aqua, Cetearyl Isononanoate, Ceteareth-20, Cetearyl Alcohol, Glyceryl Stearate, Glycerin, Ceteareth-12, Cetyl Palmitate, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Chamomille Recutita Extract, Propylene Glycol, Polysorbate 20, Sodium Lauryl Glucose Carboxylate, Lauryl Glucoside,
Panthenol, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin, Citric Acid, Parfum 
Opinia: W zasadzie mnie się podobają bo są mi niezbędne podczas okresu, zwłaszcza kiedy muszę skorzystać z toalety publicznej, by zmienić podpaskę. Są właściwie nawilżone- mnie za mocno ale też nie są za suche i się nie rwą jaki inne tego typu. Wiem jednak, że nie jest to towar bez którego nie możną się obejść i wiele osób takowych nie kupuje. 
      Przyjrzyjmy się dlaczego→ Same chusteczki nie są biodegradowalne i tu akurat mam dylemat czy w przypadku takich produktów to problem czy nie? Na pewno z punktu widzenia nierozkładania się śmieci i trwania ich w środowisku co prowadzi do zanieczyszczenia tak, ale zawsze jak pomyślę o tej biodegradowalności to wyobrażam sobie zakopywanie takich chusteczek w kompostowniku lub wrzucanie do pojemnika na odpady bio. No cóż-  nie każdy ma kompostownik w ogrodzie czy na balkonie. 
      Pół biedy gdy chusteczki są "czyste" bo użyte np. do przemycia rąk. Zastanawiam się jednak czy wrzucenie takiej chusteczki bio ale  z "zawartością pomenstruacyjną", do odpadów bio, byłoby zanieczyszczeniem owych i  kwalifikowałoby się do odrzucenia wtedy wszystkich śmieci jako nie dających się skompostować w sortowni ? Kto chciałby przebierać  w sortowni takie odpady o ile nie robi tego jakaś maszyna? Do toalety przecież nie można spuszczać takich chusteczek (choć niektóre firmy deklarują że jak są bio to można) ? Nie wiem jak rozwiązać tą kwestię na dzień dzisiejszy, ale wiem że takie wyroby nie raz "ratowały mi życie".
👍 Na plus że chusteczki są pakowane w opakowanie z cyfrą 5 (chyba?) czyli nadaje się do recyklingu, w przeciwieństwie do innych tego typu produktów z lubością pakowanych w opakowania z cyfrą 7- czyli mogące zawierać Bisfenol A!


 
Belin Zdrowy Sen herbatka na sen z melisą, rumiankiem i szyszką chmielu (poj. 26 g)- dostępność: sklepy spożywcze Kaufland; cena: ok. 3-4 zł.
 
Skład: Liść melisy lekarskiej (Melissa officinalis L.) 46%, koszyczek rumianku pospolitego (Chamomilla recutita L.) 20%, liść mięty pieprzowej (Mentha piperita L.) 15%, szyszka chmielu (Humulus lupulus) 12%, kwiat lipy (Tiylia argenta) 5%, ziele trawy cytrynowej (Cymbopogon citratus) 2%.
Opinia: Jakoś nie do końca mnie przekonuje działanie nasenne te herbatki. Raz zasypiałam po niej świetnie innym razem jakby wcale nie działała? Może to nie zasługa herbatki ale warunków w jakich się zasypiało? Na razie uważam ją za zbędną, ale kto wie? Może jeszcze kiedyś kupię, by na nowo sprawdzić dzianie. W końcu jedna z najtańszych na rynku i o naturalnym składzie.

 
 

 Polecam moje poprzednie posty z serii:  #goodchoicebyBesu  ;  #badchoicebyBesu ; recenzje produktów/reviews

 

 
 

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.