Dobre i złe wybory konsumenckie. Nowe opinie o produktach spożywczych i kosmetykach /Good and bad choice- food and cosmetics product reviews

 

          Przyszła pora na dawkę zaległych recenzji kosmetycznych i produktów żywnościowych :) 

           Oj spóźnione te opinie ale trzeba je dodać w końcu bo inne czekają w kolejce.




          Najnowsze zdobycze jakie przetestowałam  w tym zestawieniu nie powaliły mnie mimo zachęcającego dizajnu i obietnic.😥




 #goodchoicebyBesu


 ➕ Drugie śniadanie Owsianka + mus (wiśnia, daktyle, płatki owsiane, kakao) (poj.100 g)- dostępność: sklepy  spożywcze np. Kaufland i hipermarkety, cena ok.2,50 zł.

Skład: Jabłka (57%), banany (17%), wiśnie (13%), daktyle (6%), kasza owsiana (3%), płatki owsiane (3%), kakao (1%)
Opinia: Ten mus spełnił moje oczekiwania co do smaku i składu- same przeciery i to bez cukru 👍. Szkoda tylko że tak go mało! Ale jako dodatek do owsianki sprawdzi się idealnie.

 

 #badchoicebyBesu


Sok z brzozy Great prod.KGH Polska - dostępność: hipermarkety Leclerc, cena ok.4 zł

Skład: Sok z brzozy (100%), witamina C.
Opinia: Choć sok był słodki ale smak miał taki sobie - nie różnił się smakowo od innych podobnych; tylko cena w promocji była dobra.



Maseczka w płacie Isana Tuchmaske Botanical Ingwer & Grünkohl (Maska w płacie `Imbir i jarmuż`) (1 szt.)- dostępność: drogerie Rossman, cena ok.7,99 zł.

Skład: Aqua, Glycerin, Butylene Glycol, Polyglyceryl-3 Methylglucose Distearate, Theobroma Grandiflorum Seed Butter, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Persea Gratissima Oil, Brassica Oleracea Acephala Leaf Extract, Betaine, Tocopheryl Acetate, Xanthan Gum, Phenoxyethanol, 1,2-Hexanediol, Zingiber Officinale Root Extract, Dipotassium Glycyrrhizate, Disodium EDTA, Parfum,
Olus Oil, Illicium Verum Fruit Extract, Sodium Hyaluronate, Scutellaria Baicalensis Root Extract,
Sodium Ascorbyl Phosphate, Citric Acid, Potassium Sorbate, Tocopherol, Sodium Benzoate,
Limonene, Hexyl Cinnamal
Opinia: Maseczka była taka sobie - spodziewałam się lepszych właściwości nawilżających ( i jak zwykle niestety była za duża 😑) .Za tę cenę można mieć 2 lepsze!



Szampony Ziaja (poj. 7 ml) miały w zamyśle producenta uwolnić mnie od problemów z przetłuszczającym się skalpem a w rezultacie ten z biokrzemem zafundował mi suchy łupież a ten z topolą osikową nie zlikwidował swędzenia po umyciu głowy ! Oba mają w składzie SLS 😑. Nie zamierzam kupować pełnowymiarowych opakowań 👎! Dobrze że producent pomyślał o próbkach bo były by to kolejne niewypały (choć i tu czasem trafiają mi się też perełki 😉)


Serum booster Gdan Skin od Ziaji ma fajną silikonową konsystencję ale nawilżenia nie zauważyłam 😧 Dopiero po zużyciu zauważyłam że zawierał kolagen! Brrrr.... (oj ślepa się na starość robię!)


💭💭💭💭💭💭









          Tak krótko i zwięźle to większość tych produktów zalicza u mnie  ➖ ! Nie sprawdziły się na tyle bym je ponownie kupiła.
          Tylko Chusteczki higieniczne Queen z Biedronki kupuję  regularnie bo są najlepsze pod względem miękkości a także ceny i jak widać ładnych opakowań 😉- (pewnie także z tego powodu znikały z półek na początku pandemii bo przecież w innych sklepach chusteczek nie brakowało 😕) .


 #badchoicebyBesu


 ➖ Pasta do zębów Miswak Hemani (z czarnuszką i miętą) - dostępność: hipermarkety Leclerc, cena ok.10-11 zł (w promocji ok.6 zł)

Skład: Barringotonia Acuntangula, Alum, Cochiliospermum Religiosum, Nigella sativa, Mentha Piperata, Salvadora Persica, Glicyrrhiza Glabra, Piper Chaba , Juglans Regia Sorbitol, Sodium Benzolate, Silica Anhydrated, Silica Anhydrous, Sodium Laryl Sulphate, Sodium Saccarine, Water 
Opinia: Naturalna pasta rodem z Indii nie podbiła mojego serca na tyle bym dokonała ponownego zakupu, choć i ten egzemplarz był z promocji prawie 50% 😑 Po pierwszym użyciu wydawała się świetna bo zostawiła "skrzypiące" zęby i nie miała palącego smaku mięty ale po dłuższym użytkowaniu nie było już efektu WOW a może po prostu krócej szczotkowałam zęby? Za 5 zł w promocji można wypróbować, za 10 zł są lepsze (chyba 😕)

➖ Kawa na zimno Bellarom Cold Brew Coffee (smak: pomarańcza- czekolada)  -dostępność: sklepy spożywcze Lidl, cena ok.3 zł (w promocji końcowej kupiłam za 2,79 zł- - może cena wtedy skoczyła, bo ta obniżka była z dużym rabatem jak pamiętam! )

Skład: (dokładnego składu nie pamiętam a w necie nawet zdjęcie tego opakowania trudno znaleźć! z tego co pamiętam to była tam woda, ekstrakt kawy i aromat)

Opinia: Napój kawowy z Lidla rozczarował mnie pod względem smaku- wodnisty gorzki napój z nutą kawy i pomarańczy 😝 Choć też był w promocji -50% to nie opłacało mi się wydawać kasy bo "jam nie kawosz"!

Matcha bio Lloyd -dostępność: sklepy spożywcze Lidl, cena ok.18 zł (w promocji koncowej-50%)

Skład:100% matcha tea
Opinia: Szumnie wychwalana "najlepsza prozdrowotna herbata" (z tego samego sklepu i z takim samym rabatem) też nie podbiła mojego odtrącającego gorycz podniebienia i w dodatku nie rozpuszcza się całkowicie w wodzie 😕 Stosuję czasem do maseczek w nadziei że opóźnia starzenie 😧          





Jogurt Jogobella owoce egzotyczne i truskawka (fan edition, edycja limitowana) - dostępność: sklepy spożywcze i hipermarkety, cena ok. 2,80 zł

Skład:(prawdopodobnie, bo to opakowanie produktu trudno znaleźć a nie zrobiłam zdjęcia składu!)
mleko, cukier, owoce (sok ananasowy z koncentratu 1,4%, sok brzoskwiniowy z koncentratu 1,4%, sok pomarańczowy z koncentratu 1,4%, sok truskawkowy z koncentratu), dekstroza, aromat, syrop karmelowy, żywe kultury bakterii.
Opinia: Jogurt Jogobella z edycji limitowanej był poprawny smakowo jak pozostałe tej firmy (z małym wyjątkiem) ale zawartość cukru na wyższym poziomie nie pozwala mi kupować go regularnie 😣



💭💭💭💭💭💭






 

          Tę recenzję zdominowały produkty w saszetkach... (tak wiem że powinno się ograniczać zużycie jednorazowych opakowań ale to apel do producentów żeby robili inne opakowania i pojemności - ze swojej strony dodam kiedyś post na bloga o tym zagadnieniu i możliwych rozwiązaniach 😉) Tym czasem dziś pod lupę biorę:



👉 Maseczki  Mikrobiom balans Ziaja (poj.7 ml)  - dostępność: sklepy stacjonarne Ziaja i hipermarkety, cena ok.2-2,50 zł

[Beztłuszczowa maska do skóry tłustej Mikrobiom balans]
Skład: Aqua (Water), Glycerin, Saccharomyces/Zinc Ferment, Butylene Glycol, Sea Water, Inulin, Fructose, Saccharomyces/Copper Ferment, Saccharomyces/Magnesium Ferment, Saccharomyces/Iron Ferment, Saccharomyces/Silicon Ferment, Sodium Hyaluronate, Carbomer, Polyglyceryl-2 Caprate, Propylene Glycol, Diazolidinyl Urea, Methylparaben, Propylparaben, Parfum (Fragrance), Sodium Hydroxide.

Opinia: Ta maseczkowa nowość stojąca na (nielicznych) sklepowych półkach od kilku dobrych miesięcy u mnie już doczekała się ponownych zakupów w postaci 3ch maseczek do cery tłustej bo przy obfitym nałożeniu dobrze nawilżają skórę w nocy 😉  #goodchoicebyBesu ➕ 

➖  [ Miód tapioka wygładzajaca maseczka do skóry suchej]
Skład: Glycerin, aqua (water), sucrose, xylitol, simmondsia chinensis (jojoba) seed oil, tripeargonin, cetearyl alcohol, cetearyl glucoside, honey extract, maltooligosyl glucoside, hydrogenated tapioca starch hydrolysate, tocopheryl acetate, cellulose gum, carbomer, phenoxyethanol, ethylhexylglycerin, diazolidinyl urea, parfum (fragnance), sodium hydroxide, CI 47005 (D&C yellow no.10) CI 16035 (FD&C red no. 40)
Opinia: Ta miodowa to jednak dla mnie niewypał - naprawdę ma się wrażenie nakładania miodu na skórę (ja nie lubię tego odczucia 😟) a po zmyciu nawilżenie jest niewystarczające choć mam cerę tłustą 😑 #badchoicebyBesu 


 #goodchoicebyBesu


Płatki ryżowe Kupiec bez dodatku cukru i laktozy (poj.)- dostępność: sklepy spożywcze, cena ok.4-5 zł.

Skład:
[Z jagodą i bananem]: Płatki ryżowe opiekane 68%, kokos w proszku, substancja słodząca: ksylitol, wiórki kokosowe, jagoda liofilizowana 2%, banan liofilizowany 2%, aromat naturalny
[ Z maliną i czekoladą]: Płatki ryżowe opiekane 65%, kokos w proszku, czekolada w proszku 8% (miazga kakaowa, substancja słodząca: maltiol, tłuszcz kakaowy, emulgator: lecytyna sojowa, naturalny aromat waniliowy), substancja słodząca: maltitol, malina liofilizowana 3%, aromat naturalny
Opinia: Te płatki kupiłam tylko ze względu na promocję ok.70% bo kończył się termin do spożycia- są za drogie bym je jadła kilka razy w tygodniu zamiast domowej owsianki choć kompozycja składników nawet niezła 😧 Obie wersje poprawne. Polecam tym dla których 5-6 zł za "pół owsianki" to niedrogo.



Mus DayUp Turkois (z herbatą Matcha) (poj.120 g)- dostępność: sklepy spożywcze i hipermarkety, cena ok.3,50 zł

Skład: Puree owocowe 66,85% gruszka 32,85%, banan 22%, mango 12%), jogurt naturalny 26%,
sok z marakui 4%, płatki owsiane 2%, otręby pszenne 1%, zielona herbata matcha 0,15%
Opinia: Mus tej firmy był jak zwykle dobry i miał ciekawe połączenia składników - dodatek Matchy nie przebija tu goryczą 👍 



...............................................

➕  Kremy z serii Purritin Iwostin wlały do mojego serca nadzieję na znalezienie wreszcie kremu idealnego, bo zarówno konsystencja jak i nawilżenie wszystkich wersji są w porządku (jak się nie przesadza ze stosowaniem codziennie 😉) tylko cena jak dla mnie mogłaby być 3x niższa. 😧
➕ /Żel aloesowy do ciała Bielenda mile mnie zaskoczył bo spodziewałam się kolejnego wysuszacza (jakoś tak mam że wszystkie żele mimo okluzji mnie wyruszają! ); nie był rewelacyjny w nawilżaniu ale nie ściągał skóry. Nie kupię jednak dużego opakowania bo to zbyteczny dla mnie produkt. 😒

Krem Antyoksydacja Ziaja- jak pozostałe produkty do twarzy tej firmy jest za ciężki i świecący jak dla mnie. 😣



Niebawem kolejne hity i buble! Zapraszam już dziś do czytania recenzji !

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.