Ozdoby choinkowe- pierniki z masy solnej/Christmas salt dough gingerbread ornaments


           Idą święta, o piernikach się pamięta... 😋😋😋

         Tak poważnie to nadchodzący klimat świąt natchnął mnie do wytworzenia czegoś na choinkę. Jak święta to pierniki, ale jako kuchenny łamaga raczej nie pokusiłam się o upieczenie "ciastopodobnych" wyrobów tylko skorzystałam ze znanego mi tworzywa jakim jest masa solna! Tym razem modelina poszła w kąt- bo koszt zrobienia dużych pierników z modeliny byłby zbyt duży - komu ja to wepchnę?- konta na Etsy jak nie było tak nie ma, choć plany były już 2 lata temu a na kiermaszu nikt nie da 30-40 zł za zawieszkę na choinkę, skoro chińszczyznę można kupić za dużżżżżżżżżżo mniej (tylko z czego -plastik?są już piernikowe ludziki na choinkę zrobione z plastiku?).


       Inspiracją były ozdoby z masy solnej - "pierniki" znalezione w necie, zwłaszcza piękne pierniki  z masy solnej ze stron oliwiaart oraz stara pracownia. Starałam się inspirować nie kopiować, dlatego wyszło coś w rodzaju hm...... sztuki dla sztuki a nie świąteczny piernik dla ozdoby:) Poszłam w zupełnie inną stronę niż zamierzałam bo najzwyczajniej w świecie- skończyły mi się akryle! Pierniki malowałam więc białą lateksową farbą (tak, taką do ścian- trochę gumiasta ale się trzyma), plakatówkami i metalicznymi pudrami.        

     
       Napracowałam się cholernie- samo zdobienie pudrami to kilka godzin! O suszeniu już nie wspomnę bo trochę się suszyły w temp. pokojowej a trochę w piekarniku - tak tym samym gracie, w którym nie mogę odgrzać pizzy bo za mocno grzeje z dołu (na 1) a słabo u góry!

Jakby ktoś chciał zrobić sobie chatkę z modeliny (gingerbread house) to przypominam, że tutorial znajdziecie pod etykietą tutoriale na https://besudolls.blogspot.com/


 Najpierw "pierniki" złoto- brązowe:









Pora na świąteczne ornamenty na czerwono-brązowych piernikach :
    




Są też "barbiowate" pinkowe kolory - jak szaleć to szaleć!:





Na koniec "arabian style salt dough christmas stars" czyli orientalne inspiracje:






Edit: 23.12.2014- update fotek z kiermaszu.
             Wrzucam jeszcze fotki ze świątecznego kiermaszu- biżuteria, decoden pudełko i obrazek oraz ozdoby na choinkę (ramkę kończyłam rano w dniu kiermaszu- malowałam! i ozdabiałam- dlatego się trochę spóźniłam...)



Na zdjęciach (położone na stojaku) widnieją także zawieszki w styku "arabian night" - fotki zamieszczę przy innej okazji!

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.