Cliodhna- praca konkursowa na wyzwanie biżuteryjne/Polymer clay 3 birds OOAK necklace


           Zainspirowana mitem o Cliodhnie (mitologia celtycka), odpowiadam na kolejne biżuteryjne wyzwanie w Kreatywnym Kufrze. Ten mit trochę przypomina mi, mój ulubiony mit grecki o Selene- bogini księżyca zakochanej w śmiertelniku imieniem Endymion- wielbiciele Sailor Moon pewnie właśnie teraz się dowiedzą skąd przypuszczalnie czerpała inspiracje Naoko Takeuchi, tworząc swoją mangę!


          Zwyczajowo zawieszka zrobiona została przeze mnie z modeliny (!) i pokryta metalizowanymi pudrami. Przedstawia 3 ptaki: zielony, złoty i karmazynowy (no... prawie, bo wyszedł bardziej ciemnoróżowy niż czerwony) oraz złotą harfę-atrybut bogini śmierci. Tworząc ptaki inspirowałam się zdjęciem orła (!) i nawet nie wiem czy wizualnie podobne ptaszyska istnieją w rzeczywistości- chociaż dostrzegam pewne podobieństwa do widzianych już kiedyś ptaków. To moje pierwsze podejście do stworzeń skrzydlatych i dlatego nie jest idealne.Właściwie to miałam za mało materiału- zawieszka wyszła mniejsza niż chciałam, ale jak najdzie mnie zapał tworzenia to zapewne popełnię jeszcze niejedną "ptasią" pracę!






 

EDIT: Ta zawieszka wygrała konkurs! Zobaczcie w zakładce Wyróżnienia na blogu!


2 komentarze:

  1. Piękna kompozycja i wykonanie. Życzę wygranej w KK

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem pod ogromnych wrażeniem skrzydlatego naszyjnika
    właśnie taki mitologiczny - niby znane nam stworzenia - a
    jednak iście bajkowe i surrealistyczne - bravissimo!

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.