Fotografia (kulinarna)- porównanie efektów z kilku edytorów do obróbki zdjęć na Androida/Food photography- photo editors in Android


          


                   Jako że nazbierało mi się trochę zaległych zdjęć (z obróbki w różnych edytorach) i są to zdjęcia żarcia (tj. wegetariańskich/wegańskich potraw) postanowiłam połączyć wszystko razem i opublikować w formie krótkiego sprawozdania "wizualnego" pt:  "Który filtr lepszy?".
                 Tak na poważnie to zrobiłam kilka obróbek tego samego zdjęcia w kilku testowanych edytorach na Androida i wciąż najlepiej wypada Snapseed (chociaż nie posiada kilku ważnych funkcji dlatego jestem zmuszona "poszukiwać" dalej).
                 
 Przedstawiam wam porównanie filtrów i efektów. 
 (u dołu jest owsianka:)

                 ⇒ Tu ważna uwaga -Fotor cholernie przekłamuje zdjęcia podczas obróbki tak że są bardzo nieostre a zmiany w ostrości niewidoczne. Dopiero po zapisaniu zdjęcia waszym oczom ukażą się tak podkręcone efekty że nie nadadzą się do opublikowania (niestety nie mam tu żadnego filmiku ilustrującego)! Mało tego! Fotor "sam zmienia" kolorystykę zdjęć! Serio jeżeli załadujecie zdjęcia z telefonu (obrobione w innym programie) do obróbki w Fotorze- np. tylko dodanie napisu, to i tak po zapisaniu kolor wtórny różni się od pierwotnego tonacją. Fotor sam ulepsza "zbyt różowe" zdjęcia nadając im odcień mniej różowawy! Osobiście mnie to wykurza bo nie po to nakładam w Snapseed różowy filtr żeby Fotor mi go "zzielenił!"


 Snapseed vs Fotor (kolory!)













    








                   ⇒ Fajną apką jest też Foodie.app (uwaga bo są 2 takie!). Mówię o tej dzięki której podczas robienia zdjęć można od razu użyć filtra  lub obrobić zdjęcie jak w typowym edytorze, dodając filtr i podkręcając inne opcje np. kontrast, wyrazistość itp. Drobna ale znacząca uwaga! Trzeba najpierw obrobić zdjęcie w innej apce np. Snapseed choćby przez "przycięcie" zdjęcia i dopiero potem zaimportować do Foodie.app bo za cholerę nie chce otwierać już zapisanych zdjęć na telefonie! Jeszce jedna uwaga- filtr można nałożyć podczas robienia zdjęcia ale tylko po wejściu w apkę. Filtry są fajne ale zdjęcia są w rozdzielczości 1500 px i nie wyglądają dobrze (tzn. u mnie były jeszcze gorszej jakości niż z pierwotnego aparatu w smartfonie). Zdecydowanie to najfajniejsza pod względem kolorystyki filtrów apka jakiej używałam (a już z 10 wyinstalowałam!). Być może efekt ostrości zależy od telefonu (pewnie te lepsze będą lepiej współpracować z ta apką i dawać ładne zdjęcia).
            





               ⇒Co do świetność ostatnio bawię się Pics Art i muszę przyznać że gdyby nie ciągła potrzeba czyszczenia catche i pamięci telefonu bo cholernie się wyłącza jak jest za mało pamięci, to byłaby moim nr 2. Nie mam typowych zdjęć z obróbki jedzenia w tym edytorze bo robię tam "kolaże" a właściwie fotomontaże (wzorem niemieckich blogerek), ale skoro o edytorach mowa to muszę go tu wspomnieć.

 Oryginał



 Free to edit z Pics art

 

Moje Fotomontaże 
 





                     Z tych kilku które odinstalowałam bo zawsze coś nie grało (a to za mało opcji obróbki, za kiepskie filtry itp.) były też Mix Editor i Coffee - lub coś w tym stylu. Zdjęcie będzie do porównania:)

  Coffee Editor


Fotor
 

 Snapseed +Fotor
 

 Foodie.app


 Mix Editor




                  Dalszych grzechów nie pamiętam:) a przynajmniej nazw "hitowych" edytorów które okazały się porażką. O Fotoszopie nawet nie wspomnę bo tuż po zainstalowaniu każą zakładać konto w Adobe (po cholerę mi kolejne konto!) a Lightrooma nie mogę ściągnąć bo mam przestarzały system! (i ni jak nie mogę zaktualizować do wyższej wersji!).


 
Dajcie znać czego używacie do obróbki swoich zdjęć. Może coś mi się przyda:)


Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.