Przyszła wiosna...a wraz z nią nowa biżuteria z modeliny /Spring jewelry from polymer clay

    
       Edit [3.06.2012 r]: [ Czasem jak chce się edytować posty, to można się nieźle załatwić! Mój cały wywód o tym co to znaczy "być artystą" właśnie przepadł przy edycji tego postu i nie chce mi się od nowa kreślić tych samych słów. 

       Właściwie to dokładnie nie mogłabym ich odtworzyć bo "mowy godne prezydenta" zawsze tworzę pod wpływem chwili natchnienia, a za 5 min już ich nie pamiętam.

       W skrócie powiem że każdy, kto tworzy coś własnymi rękami czerpiąc wzorce ze swojej wyobraźni, zasługuje na miano twórcy sztuki czyli artysty! Każdy kto wkłada w pracę swój indywidualny rys, jest artystą -w odróżnieniu od tego, kto przy pomocy urządzeń technicznych, powiela na skalę masową ten sam wzór (stworzony często przez kogoś innego-kogo wtedy można nazwać artystą)- ten jest wytwórcą ale nie koniecznie artystą [patrz fabryki, zwykle Chinach].   
                    

        Hmm... moja babcia często określa mianem artysty aktorów i piosenkarzy. Czasem pyta : "Jak się nazywa ta artystka", którą właśnie zobaczyła na ekranie. No cóż ja kojarzę słowo artysta przede wszystkim z twórcami sztuk wizualnych- zwłaszcza z malarstwem i to renesansowym. Mam nadzieję że nikt nie pomyśli że jestem zarozumiała, lub że postradałam rozum, gdy określam się mianem artysty- bo artysta to po prostu, ktoś kto tworzy coś, co mieści się w ramach sztuki. 

       Tak, tak ...artysta to również rzemieślnik, który za pomocą własnych rąk tworzy często unikatowe ozdoby. Dużo takich ludzi jest na świecie i każdy z nich zasługuje w równym stopniu na to miano, niezależnie od stopnia perfekcji swoich prac!  Mam nadzieję że do takich ludzi i ja się zaliczam, dlatego określając siebie mianem artysty, nie mam na myśli jakieś doskonałości, która czyni mnie kimś "lepszym" od innych a jedynie chcę podkreślić, że jestem człowiekiem, dla którego szeroko pojmowana sztuka jest motorem napędowym do samodoskonalenia się!

P.S. Najlepszy czas dla artystów to wiosna- nowe pomysły na podbicie świata swoją sztuką!

        Przyszła wiosna więc przedstawiam trochę kolorowych drobiazgów.



 


Polymer clay pendants








Obsługiwane przez usługę Blogger.